Matrackuckó Debrecen

4028 Debrecen, Árpád tér 16-18.
Telefon: +36-20-270-3636
E-mail: [email protected]

Nyitva tartás:
Hétfő-Péntek: 10.00 - 18.00
Szombat: 10.00-14.00


Családi vállalkozás – nagycsaládos üzletben


a Szécsi család találkozása a Matrackuckóval


"Értékek mentén szövetkeztünk"

Miskolcon kezdődik a történet, 2016-ban. Rövid betanulási időszak után a Szécsi család kereskedői előélete a Matrackuckónál folytatódik. Éva és Ferenc döntése nem a franchise-ról szól, sokkal inkább a magyar cég szellemisége volt annyira vonzó, hogy a család megélhetését bízták a miskolci franchise-ra. Értékrendek találkozásából születő erős szövetségnek lehetünk tanúi a miskolci és debreceni boltot is üzemeltető Szécsi család és a Matrackuckó találkozásában.

Miért éppen ezt a lehetőséget választottátok?

Az egyértelmű volt, hogy franchise-ban gondolkodunk, de nagyon fontos volt számunkra, hogy az üzletpolitika találkozzon a mi elveinkkel. Hahn Gáborék értékrendje már első pillanatra szimpatikusnak tűnt, és amikor megismertük, hogyan bánnak az ügyfelekkel, nem volt kérdés, hogy betársulunk. Jók voltak a termékek, a szolgáltatással pedig az emberek jóllétét segítjük: ez volt a legfontosabb. Nem a szakterületet választottuk, hanem kifejezetten a Matrackuckót, mert ez a szellemiség állt hozzánk a legközelebb. Más franchise lehetőségeket is megnéztünk, de Gáborék voltak a legszimpatikusabbak: látszott, hogy nem egyszerűen kereskedőket, hanem valódi partnereket keresnek.

Kereskedői előélettel mit kellett megtanulnotok ehhez az üzlethez?

Nyilván elsősorban a termékeket kellet megismernünk, illetve azt, hogy miként tudunk szaktanácsadóként segíteni a betérő vásárlóknak, érdeklődőknek. Ez a munkánk legfontosabb része: az emberekkel való kommunikáció. Bejön a vásárló és meg kell tudni szólítani, azaz ki kell deríteni, milyen problémákra keres megoldást mielőtt még matracot ajánlunk neki. Az eladás a folyamatnak csak a vége, valójában együtt keressük meg, melyik matractípus a leghatékonyabb számára. Sok esetben maga a vásárló sem igazán tudja, mit keres, csak látott egy reklámot vagy hallott valamit, ami nem biztos, hogy nála beválik. Például gyakori tévhit, hogy mindenkinek a legkeményebb matrac a legjobb, ám ő oldalfekvő és fáj a válla, tehát ez biztos, hogy nem fog beválni számára. Ilyenkor addig próbálgatjuk vele a matracokat, amíg meg nem találja a legkényelmesebbet, ami általában nem a legkeményebb kategóriából kerül ki.

Két üzlet egy családban nem kis feladat. Hányan kellenek egy ekkora vállalkozáshoz?

A miskolci után a második, debreceni üzletünket 2017-ben nyitottuk, így ma már négyen vagyunk, két alkalmazottal és a feleségemmel együtt. Amikor Miskolcon megnyitottuk az elsőt, akkor egy pár hónapig még magam voltam a boltban minden nap, hétfőtől szombatig. Aztán felvettünk egy munkatársat, majd a debreceni nyitásnál is egy darabig jelen voltam, hogy beinduljon a bolt, majd oda is kerestünk egy munkatársat. A feleségem a háttérmunkákban segít, és amikor szükség van rá, természetesen a boltokban is. Családi vállalkozás vagyunk, akárcsak a Matrackuckó. Néha még a kislányunk is előfordul a boltban és már úton a gólya egy kisfiúval is.

Vannak-e slágertermékek a széles kínálatban?

Érdekes, hogy a drágább termékkategóriában van a slágertermékünk, az AIR HD-matrac, amely valódi „kettő az egyben” funkcióval működik: egyik oldala keményebb, a másik puhább. A legtöbben, akik ezt vásárolják, nagyon elégedettek vele, mert nem túl kemény és nem is túl lágy – igazi közönség-kedvenc. Persze, a kínálat teljes mértékben megbízható, tehát alig találkozunk panasszal, pedig 30 napos pénz-visszafizetési garanciát vállalunk minden eladott matracért. Összehasonlításképpen mondom, hogy bár a piacon sokféle memóriahabos termék található, nem tudják felvenni a versenyt a Gáborék által készített termékekkel, mert egyrészt a vásárlókat nem tájékoztatják megfelelően, másrészt ezek a habok hajlamosak túlmelegíteni a fekhelyet. A Matrackuckónál sikerült egy olyan hideghabos technológiát kialakítani, amely növeli a komfortérzete, feszesebb a felülete, könnyebb rajta mozogni és nem melegszik bele az alvó ember. Ami nálunk kiemelkedő emellett, az ügyféllel való bánásmód, a tájékoztatás. Nem mehet el vásárló úgy, hogy nem kapott volna meg minden információt a választott termékről, illetve ne lenne lehetősége több matracot is kipróbálni mielőtt dönt.

Mit kell átgondolnia egy vásárlónak mielőtt matracvásárlásra indul?

Nagyon lényeges az alvási pozíció. Az emberek többsége oldalfekvésben alszik, ami félkemény matracot kíván: a váll és a csípő ugyanis jobban belesüpped a fekhelybe és nem terheli a nyaki és a háti gerincszakasz izmait. Ezt tudja a memóriahab is, de a hétzónás matrac is, tehát több lehetőség közül választhat a vevő. Fontos tudni, hogy izzadékony-e, aki majd fekszik a matracon, mert ez esetben el kell mondani a vevőnek, hogy a memóriahabos melegebben tartja majd, mint a többi matrac, hogy ne otthon derüljön ki, hogy nem tud megfelelően pihenni az új fekhelyen. Ilyenkor hétzónás vagy hideghabos változatokat ajánlunk. Nagyobb testtömegű embereknek a keményebb matrac javasolt, mert nagyobb súllyal nehezednek rá, így a kemény matrac is inkább félkeménynek tűnik majd. Minden matrac ki van állítva a boltban, tehát ki lehet próbálni.


A matracvásárlás nem internetes műfaj

Nem bizony. Előfordul, hogy telefonon érdeklődnek és kérik, javasoljak matracot, de ezt nem lehet és nem is szabad félvállról venni. Be kell jönni a boltba, és ki kell próbálni több fekhelyet, mielőtt megszületik a döntés. Időigényes, de végül is a matrac a napunk egyharmadában felel a pihenésünkért, nem spórolhatjuk meg az alapos tájékozódást sem. Senkit nem siettetünk, olyan vásárlónk is van, aki órákat töltött a boltban, míg végül megtalálta a megfelelő matracot.


Van-e olyan speciális információ, amire a vásárlók nem gondolnak, de fontos lehet?

Igen, van és ezt a többi matracgyártó és –forgalmazó ritkán köti a vevők orrára: a matrac anyagának a sűrűsége. Minél sűrűbb egy hab, annál tartósabb, természetesen. Magyarországon a 30-as sűrűségű matracok számítanak a legjobbnak a nagyobb boltokban, de nálunk ez a leggyengébb minőségnek felel meg, ennél csak sűrűbb matracaink vannak. Ezt a vásárló magától nem tudhatja és a termékismertetők sem mindenhol tartalmazzák, erre fel kell hívni a figyelmét.


A szaktanácsadás tesz bennünket hitelessé

Aki hozzánk fordul matracvásárlás ügyben, nem terméket kap, hanem alvásélményt. Mi a vevővel foglalkozunk, aki majd élvezi a termékelőnyöket, nem csak eladjuk a matracot. A szaktanácsadást nem szabad megspórolni és ebben mi vagyunk a legjobbak, mert ez a Matrackuckó filozófiájának az alapja. Ezek a matracok valóban minőséget képviselnek és ez itt nem a reklám helye.