Matrackuckó Győr

9025 Gőr, Kossuth L. u. 126.
Telefon: +36-20-353-2533
E-mail: [email protected]

Nyitva tartás:
Hétfő-Péntek: 10.00 - 18.00
Szombat: 09.00-13.00



1


Családi vállalkozás – nagycsaládos üzletben

Mukusné Gabriella és Mukus Zsolt – Matrackuckó Győr
„Itt olyan termékek vannak, amik mögé bátran oda lehet állni.”
/üzletvezetői portré/

Többféle vállalkozási tapasztalattal és egy röpke svájci kitérő után szegedi tanácsadói állás, majd saját franchise üzlet Győrben, a Matrackuckó termékcsaládot képviselve: a négytagú család egész egzisztenciáját bízta Magyarország egyik legelső és legnagyobb alvásszakértői üzlethálózatának minőségi garanciájára. A perspektíva ennél többet is tartogat: újabb bolt nyitását tervezik, hiszen a mostani már beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Egyértelműen több kell ehhez hétköznapi üzleti érzéknél és a sikerbe vetett kötelező vállalkozói hitnél. Gabriella és Zsolt, a győri Matrackuckó üzletvezetői két kamasz gyermek szüleiként, sok éves kereskedelmi tapasztalattal döntöttek a Matrackuckó mellett, nem véletlenül.

Honnan kezdődik a Matrackuckóval közös történetetek?

Gabriella: 2016 májusában kezdtem el dolgozni tanácsadóként Szegeden, Gáboréknál – előtte egy gluténmentes szakboltot vezettem. Eredetileg az üzletvezetői állásra jelentkeztem, amit végül egy szegedi kollégám nyert el, majd a tanácsadói pozíciót is megnyitották, erre szintén jeleztem érdeklődésemet – így kerültem a Matrackuckóhoz. Ma már a saját boltunkat vezetjük, Győrben és meg kell mondanom, nagyon élvezzük. Zsolttal, a férjemmel ketten dolgozunk az üzletben, minden munkát mi végzünk, minden részletért mi felelünk.

Mit szólnak a kamaszodó gyerekek az üzlethez?

Zsolt: A demokrácia nálunk úgy működött, hogy miután Gáborékkal átbeszéltük az üzletnyitás lehetőségét, elmondtuk a gyerekeknek. Bazsikánk azonnal rávágta, hogy Apa, mehetünk!, Dórikánk érettebb fejjel rágódott kicsit rajta, mindenkivel beszélgetett róla, végül ő is igent mondott a költözésre.
Elég nagy váltás lehetett, az egész család életét át kellett szervezni. Mi motivált a döntésben?

Gabriella: Az önállóság és a gyerekek. Mindketten sportolók, kajakoznak és a győri lehetőséget részben értük is választottuk. Akkor én már 2-2,5 éve a Matrackuckónál dolgoztam, ismertem a termékeket és az értékesítési folyamat minden részletét, megtapasztaltam az Álommatracok minőségi garanciáját és megszerettem ezt a boltot. Láttunk benne fantáziát, perspektívát, így hát elgondolkodtunk az önállósodáson. A családdal közösen döntöttünk el, hogy saját üzletet nyitunk, és Szegedről Győrbe költözünk.

Zsolt: Hosszú távú tervünk, hogy Győr-Moson-Sopron megyében másik boltot is nyissunk, akkor majd szükségünk lesz munkatársakra. Egyelőre a kettőnk munkája a minőségi garancia és ezt szeretnénk maximálisan fel is vállalni, hiszen ez egy alvásszaküzlet, nem egy matracáruház, mi pedig alvásnagykövetek vagyunk: ez az üzletvezetői munkánk alapja.

Gabriella: Többfajta vállalkozásunk is volt, kereskedelmi és vendéglátó ipari tapasztalattal is rendelkezünk és mi mindig személyesen részt vettünk a munkafolyamatokban, el sem tudtuk képzelni másképpen. Elsősorban nekünk kell átlátni mindent ahhoz, hogy valóban értékes partnerei lehessünk vevőinknek.

Zsolt: Szerencsére, amire gyakorlatból nem tudunk válaszolni, mindig van, akit felhívni, aki azonnal képes segíteni. A Matrackuckó abszolút versenyelőnye, hogy napi gyakorlat a megoldásközpontú és személyre szabott ügyfélkezelés és ezek nem csak szavak. A visszatérő vásárlók magas aránya egyértelműen visszaigazolja a gondoskodást.

Miben tud segíteni egy tanácsadó a matracot kereső érdeklődőknek?

Gabriella: A legfontosabb, hogy megszülessen a bizalmi légkör az üzletbe betérőkkel. A vásárlás a jó vevő-eladó kapcsolat eredménye kell, hogy legyen, nem pusztán szükségleti kérdés, hiszen a termék, amit kiválasztunk hosszú távon kell, hogy szolgálja az egészségét. Ahhoz, hogy ne okozzon csalódást a matrac, alaposan és közösen kell mérlegelnünk, melyik felel meg leginkább az igényeinek.

Zsolt: Amiben mi megbízunk, azt nyugodt szívvel ajánljuk. Pontosan tudjuk, mit jelent jól választani, hiszen mi magunk is a Matrackuckó matracain alszunk, tehát saját bőrünkön tapasztaljuk, mit jelent a mindennapokban kiváló minőségű matracokon pihenni. A biztonsághoz az is hozzátartozik, hogy probléma esetén egy komoly és naprakész rendszer áll mögöttünk, így nem egyedül kell minden vevői panaszra megoldást találnunk.

Min múlik a vásárlói bizalom, hogyan alakul ki?


Gabriella: Alapvetően az őszinteségen múlik a hitelesség, ezen pedig a bizalom. Nálunk a család minden tagja Álommatracon alszik, így nem árulunk zsákbamacskát és ez a vevőkkel való bánásmódban is érzékelhető. A termékekkel kapcsolatos saját tapasztalatot semmi nem helyettesítheti és mi tényleg tapasztalatból beszélünk.

Zsolt: Érdekes és értékes mozzanata a vásárlókkal való beszélgetésnek, amikor a kezdeti magázódás átfordul tegeződésbe és felszabadultabbá válik a társalgás. Ez azt is jelzi, hogy egy lépéssel beljebb engedtek a személyes szférájukba, a bizalmukba. Persze, nagyon különbözőek a vevői igények, ezeket kell nekünk nem csak kérdésekkel „meglátnunk”: van, aki minél alaposabb tájékoztatást szeretne kapni, neki az összes matracot megmutatjuk, a legtöbben kipróbálják matracainkat, nekik lehetősége van megpihenni bármelyik, az üzletben kialakított fekhelyen.

Hogy kezdődik a matracvásárlás? Miből derül ki, mire van szüksége a vevőnek?

Gabriella: Elsőként meg szoktuk kérdezni, hogyan szoktak pihenni. Ha valaki háton fekve alszik, jó lehet számára egy keményebb matrac, ami a rendszeresen oldalfekvésben pihenőket már nem fogja tudni hatékonyan „elringatni”: nekik inkább egy félkemény vagy memóriahabos matracot szoktunk ajánlani. Nagyon fontos, hogy ilyenkor a kiálló testrészeink – a vállunk, karunk – bele tudjon süllyedni a matracba bizonyos szintig, különben nem tud kiegyenesedni a gerinc és nem lesz pihentető az alvás. Gerincproblémával küszködőknél különösen fontos ez a szempont. Szerencsére az új cellpur memóriahabos matracoknak már a szellőzése is garantált, tehát izzadékonyak számára is bátran ajánljuk.

Zsolt: A termékskálán több tíz matracfajta is szerepel és az alvási szokások alapján szűkítjük a leginkább javasolható típusokat, amelyekből az ügyfél kiválasztja a számára legkényelmesebbnek tűnő darabot. Ahhoz, hogy be is váljon a termék, ki kell próbálnia, amire a boltban is lehetőség van, de természetesen csak alvás, pihenés közben derül ki, hogy valójában megfelel-e a választott matrac, ezért 30 napos visszafizetési garanciával viheti haza a terméket. Elég sok időt töltünk az ügyféllel az üzletben, hogy tényleg minden fontos szempontot végigbeszéljünk a matrac kiválasztásakor, hiszen a következő jó pár év alvásminőségét határozza meg, mennyire tudtunk az igényeinek megfelelő darabot ajánlani.

Honnan tudom, hogy jót választottam? Miből derül ki?


Zsolt: Az első két hét egyfajta hozzászokási időszak. Az új matrac az egész szervezetünknek új lesz, tehát meg kell tanulni aludni rajta, de a második hét végére már el kell múlnia ennek az „újdonság-érzésnek”. Ebből már tudjuk, hogy kényelmes, az egészségünknek megfelelő fekhely mellett döntöttünk. Amennyiben a második két hétben még mindig szokatlannak, kényelmetlennek érzi a matracot, természetesen visszahozhatja és vagy kicseréljük, vagy visszavásároljuk – ahogy a vevő szeretné.

Több áruház is kínál sokféle megoldást a kényelmes alvásra: miért döntenek a vásárlók a Matrackuckó mellett?


Zsolt: Azt tapasztaljuk, hogy az érdeklődök jelentős részét az ajánlások hozzák be a boltba. Sokan jönnek úgy, hogy családtag, barátok, ismerősük már Álommatracon alszanak és elégedettek vele, ezért bátran ajánlják. A Matrackuckó az elmúlt 10 évben megbízható, minőségi gyártóként került be a köztudatba, és ez a vásárlói hozzáálláson is megmutatkozik. Sok győri lakost maga az üzlet vonz és kíváncsiságból is betérnek, már csak a látvány alapján is, de természetesen a célirányos érdeklődőkből van több.


Gabriella:
Nálunk egészen természetes, hogy a mérlegelésben, a matracok kiválasztásának folyamatában a tájékozódási szándékot erősítjük. Felhívjuk az érdeklődők figyelmét a konkurenciára is, hogy nyugodtan térjen be más boltokba, próbáljon ki több terméket, majd utána hozzon végleges döntést. Meg is tanítjuk a matracok minőségi kritériumaira, például a hideghabok sűrűségi értékeinek fontosságára – nagyon fontos, hogy a vásárlók magabiztosan tudjanak dönteni, alapos tájékozódás eredményeként. Nem az a célunk ugyanis, hogy mindenki tőlünk vásároljon, hanem, hogy aki nálunk vásárolt, az mindenképpen elégedett legyen.