Matrackuckó Szeged

6725 Szeged, Petőfi Sándor sgt. 43.
Telefon: 06-20-274-10-70
E-mail: [email protected]

Nyitva tartás:
Hétfő-Péntek: 10.00 - 18.00
Szombat: 09.00-13.00
2019.08.19.-én az üzlet 09.00-13.00-ig lesz nyitva!



Családi vállalkozás – nagycsaládos üzletben


Molnár Sándor és családja Matrackuckó Szeged
Álomból valóság/üzletvezetői portré/

"Ez közösség és nem munkahely – így könnyű jól dolgozni."


„Ez, itt az apa boltja.”



„Látni, amit mindenki lát és gondolni,
amire még senki nem gondolt.”
Szent-Györgyi Albert


Maradt, ami volt, csak jobb körülményeket keresett a szakmai és egyéni fejlődéshez: Molnár Sándor több éves üzletvezetői gyakorlattal a multinacionális cégek világát hagyta ott, hogy csatlakozzon a magyar matracgyártó és -forgalmazó vállalat csapatához, a Matrackuckóhoz. Arról, hogy hogyan kell komolyan gondolni egy váltást, Sándor példájából okulhatunk: felmondta előző szerződését és tiszta lappal, az új együttműködés iránti feltétlen bizalommal érkezett a Matrackuckóval való tárgyalásra. Van valami ebben a cégben, ami annyira megbabonázta, hogy 2016-ban egy szál magában nyitotta meg szegedi üzletét, ami azóta is komoly forgalmat bonyolít.

A szamuráj lelke a kard – a boltvezetőé maga a bolt

Nullától az eredményig: ezt az utat nem lehet egyedül megtenni. Olyan biztos háttérre van szükség, amelyet id. Hahn Gábor Zsolt és csapata minden franchise partnernek napi szinten biztosít. Induláskor csak az üres falak álltak, mindent rám bíztak, így nyitottam meg munkatársammal a szegedi boltot. Jó érzés volt megtapasztalni a bizalmat, amellyel támogatták az üzletnyitást, és amely nélkül nem is lehet fenntartani és eredményesen működtetni egy ilyen vállalkozást. A Matrackuckó legfontosabb márkaértéke az emberközeliség, a személyes kapcsolatokba vetett hit és bizalom. Üzletvezetőként ezt napi szinten megtapasztalom.

Milyen kihívásokkal szembesültél ebben a vállalkozásban?

Senki sem születik termékismerettel, tehát ezt nyilván meg kell tanulni. Ez azt is jelenti, hogy a vásárlónak sincsenek pontos ismeretei a matracokról, tehát amikor betér a boltba, meg is kell tanítani „matracul”, hogy aztán megfelelően tudjon dönteni. Ez a kommunikáció az egyik legfontosabb része a munkánknak. Nagy segítség, hogy a boltban minden matracot ki is lehet próbálni, természetesen.

Szeged nagyváros, amikor elindultunk, fel kellett építenünk a saját ismertségünket is, hiszen már működött a konkurencia. Ez hatalmas kihívás volt, de a klasszikus marketingeszközökön és reklámokon túl elsősorban a személyes kapcsolatokon keresztül sikerült elérnünk, hogy ma már bizalmat szavaznak nekünk. A legjobb reklám az elégedett visszatérő vevő, mi erre törekszünk, ebben hiszünk. Nálunk azt tapasztalják ugyanis, hogy nem terméket adunk el, hanem az emberrel és az ő igényeivel foglalkozunk.

A többi matracáruházhoz képest miért inkább a Matrackuckót választják?

A termék kiállítása és az eladás ebben a szakmában nem elég. Az emberek többsége nem ismeri a jó alvásélmény megteremtésének lehetőségeit, tehát szaktanácsadás nélkül matracot eladni felelőtlenség. A hozzánk betérő érdeklődőkből nem lesz úgy vevő, hogy ne kapnának szakmai támogatást, hiszen a Matrackuckó szakáruház, ami azt jelenti, hogy alvásszakértők segítik a vásárlót a döntés előkészítésében. Így a hibalehetőség is kevés, a vevő pedig a kiváló alvásélménnyel érzékeli a minőségi különbséget.

Miben más a Matrackuckó a többi franchise-hoz vagy a multikhoz képest?

Nálunk nagyon fontos, hogy minden üzletvezető részt vesz a munka minden fázisában és nem csak beszél a termékekről meg értékesíti őket, de maga is ezeket a termékeket használja. Egy multinál a munkafolyamatok széttagoltak, így a vezető nem biztos, hogy minden részletet pontosan ismer, hiszen általában csak ellenőrzi és számonkéri a munkát, ami nem elég a gördülékeny, sikeres működéshez és nagyon személytelen. A Matrackuckó franchise rendszerében a boltok kiépítése mindig személyes siker és jellemzően családi vállalkozásban történik, így kialakul egy bensőséges légkör is, és az emberi tényezőről sosem szabad megfeledkeznünk!

Hatalmas különbség, hogy egy multinál egy egyéni ötletet csak nagy harcok árán lehet érvényesíteni, vagyis a munkatársi kreativitást nem használják ki. A Matrackuckó erre nagy hangsúlyt fektet. Olyan esetünk is volt, amikor teljes rádióállomás épült ki a boltunkban, és ezt az ötletet mi találtuk ki. Itt töltöttek egy éjszakát a rádiós kollégák, innen ment az élő adás. Gáborék kifejezetten örülnek, ha a franchise partnerek új ötletekkel állnak elő, hiszen ez a teljes céget előbbre viszi.

Milyennek kell lennie egy új franchise partnernek, aki a Matrackuckóhoz csatlakozna?

Tűz nélkül nincs üzlet és nincs fejlődés: belső elhivatottság és egészséges önbizalom hiányában nem lehet érdemi munkát végezni, hiszen itt elsősorban emberekkel foglalkozunk, a termék is értük van. Egy ilyen vállalkozásban folyamatosan rajta kell tartanunk a kezünket a szakma ütőerén és itt nem csupán a kereskedői környezetre gondolok, de az alvással kapcsolatos ismereteket is állandóan frissítjük, bővítjük. A kreativitás ugyancsak lényeges összetevő és amennyiben kitartással párosul, akkor mindenki megtalálja a saját útját. Föl kell tudni ismerni, mi az, ami mindenhol működik, és mi az, ami helyspecifikus: erre is reagálni kell.

Személyesen mit adott neked a Matrackuckó?

Elképesztő történettel indult az itteni üzletvezetői utam. Amikor még nem is tudtam, hogy Gáborék elfogadnak partnerként, az akkor még óvodás kislányom készített egy rajzot, amin matracok szerepeltek, illetve egy bolt, amire rámutatott: „Ez, itt az apa boltja.” Ez olyan erőt adott és olyan fontos pillanat volt, mintha valódi teremtő erővel varázsolta volna valóságossá az álmomat. Mi azóta is Matrackuckó ágyakon, matracokon alszunk, ez a személyes tapasztalat számomra rendkívüli garancia arra, amit nap mint nap a boltban elmondok a vevőknek.

Rengeteget ad nekem, hogy a franchise partnerek ebben az üzlethálózatban együttműködnek, megosztjuk egymással a tapasztalatainkat. Mi nem versenytársak vagyunk, hanem valóban társak egy nagyszerű vállalkozásban. Nem ritka, hogy felhívjuk egymást, hogy tanácsot kérjünk a másiktól és persze itt vannak Gáborék, akik igazi mentori jelenléttel támogatják a munkánkat.
Ez közösség és nem munkahely – így könnyű jól dolgozni.